Alles goed met ons in Kyrgizie - Reisverslag uit Karakol, Kyrgizië van Kees Spelt - WaarBenJij.nu Alles goed met ons in Kyrgizie - Reisverslag uit Karakol, Kyrgizië van Kees Spelt - WaarBenJij.nu

Alles goed met ons in Kyrgizie

Door: keesencora

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 Juni 2010 | Kyrgizië, Karakol

Lieve familie en vrienden,

Dank voor de vele reacties opons vorige verhaal. Inmiddels zitten we al een paar dagen in Kyrgizie en het is hier heerlijk. We hebben er al 2 fietsdagen opzitten en het bevalt prima.
Het is een heel ander land dan Oesbekistan. De mensen zijn er wat ingetogener, het land is groen en het is er een veel betere temperatuur dan de laatste dagen in Oesbekistan toen het 40 graden was. We slapen hier soms bij de mensen thuis, dat is even wennen. Het toilet staat bv. een meter of 50 verder op het erf, wat 's nachts wat lastiger is met toiletgang. Omdat we gewoon 'meeeten' wordt er na de maaltijd ook gedankt voor het eten door met je handen over je gezicht te vegen en ze dan bij elkaar te doen en'omi' te zeggen. Een soort amen.
Afen nacht sliepen we bij de boer aan het eind van de wereld. We werden opgehaald met paard en wagen bij het stoplicht in het dorp en gingen daarna nog kilometers over een hobbelig zandweggetje naar ons onderkomen. Het was er prachtig, met overal paarden koeien en schapen in grazige weiden.
Vandaag in het stadje Karakol, waar we zowaar internet hebben.

Waarom we ook even een bericht sturen is vanwege sommige ongeruste smsjes van familie/vrienden vanwege de toestanden in Zuid-Kyrgizie. Wij merken er helemaal niets van, omdat we in het noorden zitten en ook omdat we uberhaupt geen nieuws horen. Toevallig onderweg vandaag iemand die engels sprak vertelde dat er 400 doden zijn gevallen. De mensen hebben er zo hun eigen ideeen over....
Dus maak je geen zorgen over ons!

Voorlopig gaan we voornamelijk in Yoertenkampen overnachten, waar het internet waarschijnlijk mijlenver vandaan is. Over 2 weken zijn we weer in de hoofdstad, waar internet ook hopeloos is.

In geval van nood zijn we via de telefoon smsbaar.

Liefs en zoenen, Cora en Kees

P.S. Helaas geen nieuwe foto' vandaag het is allemaal te traag hier.

• 15 Juni 2010 - 11:34

Helen:

Moest onderdaad bij elk journaal aan jullie denken. Ben blij dat het jullie goed gaat!
    Jammer, geen foto's. Maar dan de volgende keer dubbel :-)?

• 15 Juni 2010 - 11:54

Pascal:

Hoi beiden,

Wees toch maar voorzichtig, en kom gezond straks weer thuis.

Fijne vakantie verder,

Pascal

• 15 Juni 2010 - 15:25

Ingrid:

ook ik moest aan jullie denken. Ben blij dat alles goed is. Geniet er nog van!
    liefs Ingrid

• 15 Juni 2010 - 16:47

Caroline:

Lieve buurtjes,

Jullie verhalen zijn weer super, maarrrrr.....
    Als jullie niet meer foto's sturen dan komen we allemaal voor de dia's!

Geniet nog lekker, XX

• 15 Juni 2010 - 17:10

Evarien En Hennie:

Dag lieverds,

zo te horen en te zien vermaken jullie je goed en hebben geen last van de ongeregeldheden in het Zuiden. Geniet van de fietstocht

Liefs

• 15 Juni 2010 - 19:39

Franky En Diane:

hoi Cora en Kees
    zeer bijzondere en unieke verhalen op de fiets en ver van de bewoonde wereld. Ook prachtige foto's. Wees voorzichtig en geniet er met volle teugen van jullie reis!
    groeten uit België

• 15 Juni 2010 - 20:06

Bep En Hannie:

Fijn dat het met jullie goed gaat wij zaten best een beetje in de piepzak met al die berichten in het nieuws,vier dan maar rustig jullie vakantie uit geniet er maar van.
    veel liefs Hannie en Bep

• 15 Juni 2010 - 20:30

Evert:

Hai Cora en Kees, fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben. De berichten in de NL kranten geven minder mooie berichten weer, van onlusten. Geniet van de mensen en het land en pas goed op jezelf. Groetjes, Evert

• 15 Juni 2010 - 20:45

Selma En Aernout:

Hoi Cora/Kees,

Jullie maken weer een mooie reis. Wat een prachtige kleuren op jullie foto's.

Groeten S en A

• 16 Juni 2010 - 07:50

Marieke:

Lieve cora & Cees,

Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en ook een beetje het vakantiegevoel te krijgen! :-)
    Mooi om een keer een totaal andere wereld te zien via jullie foto's....geen standaard vakantieland! ;-)

Ik schrok wel even van het journaal.....Kyrgizie....huh, daar zitten Cora en Kees toch? Maar gelukkig....een heel ander deel!

Op het werk gaat alles goed Coor, No Worries! ;-) Martin en ik zijn allebei geslaagd voor het laatst LBR examen! Helemala klaar nu! :-)

Geniet heerlijk verder daar, zie nog veeeeeel meer bijzondere plaatjes en maak nog veel meer mooie momenten mee......en tot over ruim 2 weken!

Dikke Kus!

• 16 Juni 2010 - 19:45

Louis:

Ik wil ook een toilet 50 meter van mijn huis vanwege de lucht.

Voor de rest alles goed hier.

• 16 Juni 2010 - 19:47

Louisl:

Het is Oezbekistan met een Z.

• 17 Juni 2010 - 07:57

Timo :

Hoi, hoi, goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en geen last hebben van de rellen. Hebben jullie al geproefd van de 'overheerlijke' kumis (paardenmelk)? Veel fietsplezier, Timo

• 17 Juni 2010 - 11:34

Gonnie:

Wat een geweldig verslag, ik heb ze nu allebei gelezen. Wat een avonturen weer.
    Blijf voorzichtig, liefs
    Gonnie.

• 17 Juni 2010 - 13:55

Trudi En Jacob:

HadieCora&Kees,

Goed te lezen dat het met jullie goed gaat...
    Mooi verhaal weer..Ennuh hoe krijgen jullie het zo snel voor elkaar om zo'n rustig land zo in beweging te krijgen ??
    Doe voorzichtig verder!!Groeten en xxxxxxx
    TJMJNA

• 19 Juni 2010 - 08:40

Sabine En Hans:

Ha die Kees en Cora,

Wat een geweldige reis maken jullie weer echt super. Jullie hebben zo al heel wat van de wereld gezien. We genieten erg met jullie mee en vinden het heel leuk om weer eens reisverhalen te horen, dus we moeten hoognodig ff bellen. Bij ons is alles buitengewoon top. Fem en Bas gaan begin september trouwen daar verheugen we ons erg op want alles vindt plaats op het strand ook het trouwen zelf. Genieten jullie nog maar lekker, wees voorzichtig en hopelijk tot gauw dikke knuffels Hans en Sabine

• 20 Juni 2010 - 13:55

Marga:

wat is het elke keer weer leuk om jullie verhalen te lezen.

Wij zitten nu in italie en even op internet mijn mail te kijken en jullie verhalen te lezen.

wij wensen jullie nog een fijne vakantie toe uit het zonnige italie en tot over 3 weken

groetjes fred en marga

• 21 Juni 2010 - 09:35

John B.:

Hoi Cora en Kees: lekker blijven fietsen. Ook handig ivm de afstand tot de toiletten daar lees ik!

Veel plezier, veel veiligheid en veel tot ziens maar weer.
    Later!
    John B. te A.

• 24 Juni 2010 - 21:10

Anneke En Wim:

Hoi lieve vrienden,
    Het schoot me vandaag pas te binnen dat jullie nog deze "waar ben je" website hebben. Kleurrijke plaatjes en verslagen van jullie. Ook al wisten we dat er in het noorden van Kyrgizie geen problemen zijn, is het toch goed te horen dat jullie ongestoord kunnen genieten. Ik hoop jullie over ruim een week te zien in zonnig Nl waar Oranje de bovenkleur is.
    Hugs & kisses (X)(X)